logo
امروز : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۱۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:

کمیته امداد با اجرای طرح‌های مشارکتی اقتصاد اسلامی را دنبال می‌کند

کمیته-امداد-با-اجرای-طرح‌های-مشارکتی-اقتصاد-اسلامی-را-دنبال-می‌کند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: کمیته امداد با اجرای طرح‌های مشارکتی اقتصاد اسلامی را دنبال می‌کند.

به گزارش موج رسا; علی‌محمد ذوالفقاری امروز در جمع معاونان توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه توسعه مشارکت‌های مردمی با هدف دخالت بیشتر مردم در امر محرومیت‌زدایی انجام می‌شود اظهار داشت: کمیته امداد با اجرای طرح‌های مشارکتی توسعه انفاق، همکاری با خیریه‌ها و توسعه مشارکت‌های مردمی در امر زکات را دنبال می‌کند

وی عنوان کرد: کمیته امداد با اجرای طرح‌های مشارکتی اقتصاد اسلامی را دنبال می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به برخی از سرفصل‌های کمیته امداد امام خمینی در استفاده از مشارکت خیران در حوزه جهیزیه، سلامت مددجویان، نیازهای معنوی مددجویان، بحث اشتغال، مسکن نیازمندان و آموزش مددجویان ابراز کرد: در تلاش هستیم که از ظرفیت‌ها در حوزه صنایع و اشتغالزایی برای مددجویان نیز بیش از پیش استفاده کنیم.

وی با اشاره به بررسی و تعریف نظام خیر و احسان در کمیته امداد گفت: ایران در کار خیر و احسان رتبه 42 را دارد.

ذوالفقاری با اشاره به هدف‌گذاری برای رشد سه برابری مشارکت‌های مردمی در برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: با توجه به هدف گذاری انجام شده قرار است 80 درصد مشارکت‌های مردمی به صورت الکترونیکی باشد.

وی با اشاره به یزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در کشور طی سال گذشته اظهار داشت: در مدت زمان اعلام شده 37 میلیارد تومان زکات، 30 میلیارد تومان در قالب گوشت قربانی 65 میلیارد تومان در قالب اطعام نیازمندان کمک شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه 24 درصد از اعتبارات کمیته امداد امام خمینی از محل کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده به دنبال این هستیم تا میزان این کمک‌ها به 34 درصد برسد.

ذوالفقاری به اجرای طرح‌های مختلف مشارکتی شامل اکرام ایتام، طرح زکات، صدقات اشاره و یادآور شد: در حوزه‌ مشارکت‌های مردمی نیازمند رویکرد علمی هستیم.

وی حوزه مشارکت‌های مردمی را آسیب‌‍پذیرترین حوزه در افکار عمومی دانست و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد برای افزایش مشارکت‌های مردمی شفاف‌سازی در این حوزه است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه رویکرد امروز در حوزه‌ مشارکت‌های مردمی مدیریت منابع و مطالعه اقتصادی است، ابراز کرد: امیدواریم با این کار زمینه مشارکت بیش از پیش مردم را در کشور فراهم کنیم.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر